Evde Kalırken Web Sitenizle İşinize Yatırım Yapın

Tüm dünyayı ve ülkemizi etkisi altına alan corona virüs salgınında, dünya çapında uygulanan bir çok düzenleme ile birlikte Türkiye’de de bir çok salgın yayılma ve önlem mücadele planı uygulanmaya başlandı. Uygulanan bu düzenlemeler ile birlikte en etkili mücade yöntemlerinden bir tanesi de "Evde Kal" sloganı ile birlikte uygulamaya geçtiğimiz ve bir çok firmanın da bu çağrıya destek vererek evden çalışmaya başladığı bir süreçteyiz. 

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de bu süreç, sağlık boyutu olarak çok ciddi tehdit ve riskler taşımakla birlikte, neredeyse durma noktasına gelen ekonomik ilişkiler bakımından da sarsıcı sonuçlarla karşımıza çıkmakta. Bu anlamda büyük ve tahmin edilemez bir biçimde hayatımıza giren pandemi durumu, jenerasyonlarımızın ilk defa yaşadığı, yüzleşmek ve mücadele etmek zorunda olduğu zorlu bir süreç. 

Bu süreç ile baş edebilmek için her kesimden uzman, faklı bakış açıları ile yöntemler önermekte. Örneğin sağlık çalışanları, sağlık bakımından kendimizi ve çevremizi nasıl koruyabileceğimiz ile ilgili öneriler sunarken, kişisel gelişim uzmanları, zihinsel ve bedensel olarak bu kriz sürecinden kendimizi ve sevdiklerimizi nasıl uzak tutabileceğimiz ve mücadele edebileceğimiz ile ilgili öneriler sunmakta, bir yandan da ekonoik anlamda nereye gidiliyor, neler yapmalı diye uyarıyor ekonomi uzmanları...

Bizler de Web Tasarım Ankara ailesi olarak, öncelikle "Evde Kal" çağrısına destek veriyoruz. Web tasarım konusunda 15 yıldır firmalarımıza sunmuş olduğumuz web çözüm önerileri dahilinde daima yanında olduğumuz ve güçlenmelerine destek olduğumuz gibi şimdi bu zorlu süreçte de yanlarında olmaya devam ediyoruz. 

Bu yazımızda ise, evden çalışmaya başlayan ve bu süreç içerisinde işleri ile ilgili neler yapabileceğini merak edenleriniz için, web siteleriniz ile ilgili yapabileceğiniz güncellemler ile işinize nasıl destek olabileceğinize dair bir kaç öneri sunacağız. 

Zor bir süreçten geçtimiz inkar edilemez, ancak her krizin bir sonu olduğu gibi bu kriz sürecinin de bir sonu olacak, önemli olan; bu süreci nasıl geçirdiğiniz ve ele aldığınız. Umutsuz ve pasif geçirilen bir dönemin size ve işlerinize faydası olmayacağı açık. Bunun yerine evde olduğunuz sürece, krizi mümkün olduğunca avantajınıza çevirmelisiniz. Bunun için de öncelikle krizi ve yarattığı sonuçları iyi değerlendirmeli ve işiniz ile ilgili nasıl doğru bir yol izleyeceğinizi belirlemelisiniz. 

COVID-19'un hayatımızda yarattığı en büyük değişikliklerden biri de dijitalleşme konusunda inanılmaz derecede hızlı bir yol alınmaya başlanmasıdır. Daha steril olduğu gerekçesi ile banknot ve bozuk para kullanımı yerine, kart kullanımı hatta temassız işlemlerdeki ciddi artışın yanı sıra, bir çok devlet kurumu, iletişim kurumu, özel işletmeler, bankalar dahil bir çok kurum online uygulamalar yoluyla işlemleri yaptırtarak, yüzyüze iletişim odaklı süreçten dijital iletişim sürecine geçiyor. İnsanlar tüm ihtiyaçlarını internet üzerinden online sipariş vererek dijitalleşme sürecine bilinçli ya da bilinçsiz çok ciddi bir katkı sağlıyor. Müzeler online turlara açıldı, dünyanın en önemli tiyatroları, baleleri, operaları arşivlerini online sunuyor ve bu süreç içerisinde bir çoğu bu hizmetleri "Evde Kal" çağrısını destleklemek amacı ücretsiz olarak sunmaya başladı, bu da tüm dünyada insanların kültürel açıdan da dijitalleşmeyle tanışmasına vesile oldu. Eğitimler, sporlar, kurslar hep online üzerinden yapılmaya başlandı. Dijitalleşmedeki bu inanılmaz artış, bundan sonraki yaşantımızda da yerini arttırarak devam ettirecek, bu noktada dijitalleşmeye ayak uyduran firma, kurum ve bireyler varlıklarını yeni dünya ekonomisinde devam ettirirken, diğer yandan bu sürece ayak uyduramayanlar ise maalesef giderek unutulacaklar. 

Dijitalleşme sürecinde firma, kurum ve bireylerin öncelikli olarak varlığı ile kullanıcılarla buluşması gerekmektedir. Bunun için bir web sitesi olması başlangıç için yeterli olabileceği gibi yanı sıra sosyal medya hesapları ile de bu süreci destekleyebilir. 

Web sitenizin olması size ve işinize nasıl bir katkı sağlayacaktır?

İnsanlar bir ürün ve hizmet alırken internet üzerinden araştırma yapmakta ve seçimlerini ulaştığı bu siteler aracıyla belirlemektedir. Web sitenizin olması vermiş olduğunuz ürün ve hizmetleri arayan kullanıcılara ulaşmanızı sağlayacaktır. 

Web sitenizi diğer rakiplerden ayırt edecek özellikler nelerdir?

Kullanıcılar bir konuda araştırma yaparken kendisini en çok aydınlatan, en çok güven duyduğu web sitesine sahip firmalar ile irtibata geçmeyi tercih etmektedir. Aynı zamanda arama motorları da benzer kriterlerle aranan kelime/ler ile en alakalı sonuçları sıralama ile kullanıcılara ulaştırmaktadır.

Bu noktada web sitenizin içerik bakımından zengin, orjinal ve güncel olması sizi hem arama motorları hem de kullanıcıların gözünde rakiplerinizden bir adım öne çıkaracaktır. 

"Evde Kal" sürecinde web sitenize katkı sağlayabilecek güncellemeler neler olabilir?

Web sitenizde temizlik yapmalısınız.

Bir web sitesinin içeriğindeki bilgilerin zamana ayak uydurması şart. Geçerliliğini yitirmiş bilgiler, görseller, artık yapılmayan çalışmalar, beraber çalışılmayan firmalar vb.. web sitesinde içerik anlamında güven sorunu yaratacaktır. Güncelliğini yitirmiş haber ve içerikleri sitenizden kaldırarak içeriklerinizi elden geçirmelisiniz. 

Sektörü takip etmelisiniz.

Evde olma sürecinin sizlere sağlayabileceği fırsatlardan bir tanesi de zamandır. İşiniz, sektörünüz ile ilgili gelişmeleri takip etmeye fırsat bulamadığınız bir süreçten geçtiyseniz, şuan bunun için tam zamanı. Yenilikleri, gelişmeleri takip ederek kendi işiniz için uygulama planları yapmalısınız. 

Web sitenizi içerik bakımından desteklemelisiniz.

İş kolunuz ile ilgili orjinal içerikler üretebilirsiniz. Planladığınız yenilik ve güncellemeleri paylaşabileceğiniz, kullanıcıların aklındaki soruları yanıtlayabilecek, işlerini kolaylaştırabilecek veriler sunabileceğiniz, detaylar verebileceğiniz, teknolojik ve güncel anlamda çağa ayak uyduran  kaliteli ve özgün içerikler hazırlamalısınız. 

Ek olarak geçirdiğimiz bu sürecin varsa işinize, sektörünüze yansıması ile ilgili bilgilendirici, önlem ve tedbirlere ilişkin içerikler de hazırlayabilirsiniz. 

Haftada en az 3-4 içerikle web sitenize vereceğiniz destek sizlere yakın bir zaman içerisinde başarılı geri dönüşler sağlayacaktır.

 Yukarıda önerdiğimiz basit ama faydalı çözümler sayesinde sizler de bu zorlu dönemi işiniz için yatırım yaparak değerlendirebilirsiniz. 

Web siteniz yoksa ya da web sitenizden memnun değilseniz bize ulaşıp detaylı bilgi ve teklif alabilirsiniz. 

07/04/2020

Yorumlar :
Henüz yorum yok
Ad ve Soyad
Yorumunuz